Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Fakulta sociálních věd
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Fakulta sociálních věd
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Too much of everything is bad: The case of Czech university students' work-study balance during the Covid-19 pandemic

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Prokeš, MichaelaORCiD Profile - 0000-0003-0154-6884
Jan, Klusáček
Datum vydání
2025
Publikováno v
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science
Ročník / Číslo vydání
18 (2)
ISBN / ISSN
ISSN: 2336-2375
ISBN / ISSN
eISSN: 1803-1617
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Fakulta sociálních věd

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.7160/eriesj.2025.180205

Abstrakt
Students are an exceptionally vulnerable population in comparison to any other age group. Manystudents face considerable stress stemming from the combined demands of their studies and, for some,the necessity to work. This situation presents a serious dilemma of how to combine work and studyhow to maintain mental well-being. We explored the work-study balance through an analysis of arepeated cross-sectional sample of 8,584 Czech university students in two time points (2020 and 2021)during the pandemic outbreak. Employment benefits students' mental health, but students who workedextra hours had more depressive symptoms than those who worked part-time or full-time. In addition,an increasing study load had a negative effect on students in the form of increased depressivesymptoms. Both students who were employed before the pandemic but were no longer working duringit and students who never had a job had significantly higher depressive symptoms than workingstudents. The expectation of a detrimental high workload-high study load effect was not confirmed.
Klíčová slova
Covid-19, CES-D 8, role enrichment, role overload, study, university students, work
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3128
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV