Training of English prosody with acoustically modified voices
( Trénování anglické prozodie pomocí akusticky modifikovaných hlasů )

Datum vydání
2024Publikováno v
Journal of Second Language PronunciationRočník / Číslo vydání
10 (3)ISBN / ISSN
ISSN: 2215-1931ISBN / ISSN
eISSN: 2215-194XMetadata
Zobrazit celý záznamKolekce
Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.1075/jslp.24041.ska
Abstrakt
The paper describes an innovative training of English phrasal prosody using participants' own speech as models, with their melodic and rhythmic patterns manipulated by means of PSOLA. After the training, the participants were perceived as sounding significantly more competent in the after-training recordings, their phrasing corresponded more to text-based predictions, and their melodic variability was significantly greater.
Příspěvek popisuje inovativní trénink anglické frázové prozodie s využitím vlastní řeči účastníků jako modelu, kde byly jejich melodické a rytmické vzorce manipulovány pomocí PSOLA. Po tréninku byli účastníci na nahrávkách po tréninku vnímáni jako významně kompetentnější, jejich frázování více odpovídalo textovým predikcím a jejich melodická variabilita byla výrazně větší.
Klíčová slova
prosody, PSOLA manipulation, intonation, visualization, English as a foreign language
prozodie, manipulace PSOLA, intonace, vizualizace, angličtina jako cizí jazyk
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3090Licence
Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International