Zobrazit minimální záznam

Srovnávací pedagogika jako cesta ke zkvalitňování profesní přípravy učitelů v předškolním vzdělávání

dc.contributor.authorUhlířová, Jana
dc.contributor.authorLoudová Stralczynská, Barbora
dc.date.accessioned2025-03-10T11:41:11Z
dc.date.available2025-03-10T11:41:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14178/3032
dc.description.abstractPříspěvek mapuje rozvoj výuky srovnávací pedagogiky v oblasti předškolního vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Cílem je analyzovat rozvoj komparativní tematiky v obsazích programů učitelství pro MŠ (Bc.) a pedagogika předškolního věku (NMgr.) a získat hodnocení studentů k výuce témat srovnávací pedagogiky pro jejich profesní rozvoj. Metodami sběru dat je zaprvé obsahová analýza dokumentů ukotvujících studijní obsahy předešlých a aktuálních akreditací a zadruhé dotazníkové šetření vlastní konstrukce mezi studenty vyšších ročníků studia, kteří mohou danou problematiku relevantně reflektovat. Studijní obsahy zaměřené na srovnávací pedagogiku mají dlouhodobě pozitivní ohlasy ve studentském hodnocení. Obsahová orientace kurzů je přizpůsobována vývojovým trendům v Evropě.cs
dc.description.abstractThe paper maps the development of teaching comparative pedagogy in the field of preschool education at the Faculty of Education of Charles University. The aim is to analyse the development of comparative topics in the curricula of the B.A. and M.A. programmes in Early Childhood Education and to obtain students' assessment of the teaching of comparative education topics for their professional development. The methods of data collection are a content analysis of documents anchoring the study contents of accreditations and a questionnaire survey of our own design among students in the higher years of study. The study contents focused on comparative pedagogies have long had a positive response in student evaluations. The content orientation of the courses is adapted to developments in Europe.en
dc.language.isocs
dc.publisherČeská asociace pedagogického výzkumu
dc.relation.urlhttps://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf
dc.rightsCreative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 4.0 Internationalcs
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivativeWorks 4.0 Internationalen
dc.titleSrovnávací pedagogika jako cesta ke zkvalitňování profesní přípravy učitelů v předškolním vzdělávánícs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode
dc.date.updated2025-03-10T11:41:11Z
dc.subject.keywordodborná příprava učitelůcs
dc.subject.keywordpředškolní vzdělávánícs
dc.subject.keywordinternacionalizace vzdělávání učitelůcs
dc.subject.keywordsrovnávací pedagogikacs
dc.subject.keywordstudentské hodnocení výukycs
dc.subject.keywordprofessional teacher trainingen
dc.subject.keywordearly childhood educationen
dc.subject.keywordinternationalisation of teacher educationen
dc.subject.keywordcomparative pedagogyen
dc.subject.keywordstudent evaluation of teachingen
dc.relation.fundingReferenceinfo:eu-repo/grantAgreement/UK/COOP/COOP
dc.date.embargoStartDate2025-03-10
dc.contributor.organizerČeská asociace pedagogického výzkumu a Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
dc.type.obd110
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.obd663324
dc.subject.rivPrimary50000::50300::50301
dc.relation.datasetUrlhttps://capv.cz/konference-capv-2024/?doing_wp_cron=1729189881.4200439453125000000000
dcterms.isPartOf.nameSPOLUPRÁCE OBORŮ PRO PODPORU KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ
dcterms.isPartOf.journalYear2024
dcterms.isPartOf.isbn978-80-7392-421-8
uk.faculty.primaryId117
uk.faculty.primaryNamePedagogická fakultacs
uk.faculty.primaryNameFaculty of Educationen
uk.department.primaryId1578
uk.department.primaryNameKatedra preprimární a primární pedagogikycs
uk.department.primaryNameDepartment of Pre-primary and Primary Educationen
uk.event.nameSpolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání
dc.title.translatedComparative pedagogy as a way to improve the professional training of pre-school teachersen
dc.description.pageRange134-137
dc.type.obdHierarchyCsABSTRAKT::abstrakt::abstrakt v konferenčním sborníkucs
dc.type.obdHierarchyEnABSTRACT::abstract::abstract in conference proceedingsen
dc.type.obdHierarchyCode110::130::462en
uk.displayTitleSrovnávací pedagogika jako cesta ke zkvalitňování profesní přípravy učitelů v předškolním vzdělávánícs
uk.displayTitle.translatedComparative pedagogy as a way to improve the professional training of pre-school teachersen


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam