Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Srovnávací pedagogika jako cesta ke zkvalitňování profesní přípravy učitelů v předškolním vzdělávání

( Comparative pedagogy as a way to improve the professional training of pre-school teachers )

abstrakt v konferenčním sborníku
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons NC IconCreative Commons NC Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Uhlířová, JanaORCiD Profile - 0000-0002-6567-8408
Loudová Stralczynská, BarboraORCiD Profile - 0000-0003-1780-8834
Česká asociace pedagogického výzkumu a Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Datum vydání
2024
Publikováno v
SPOLUPRÁCE OBORŮ PRO PODPORU KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ
Nakladatel / Místo vydání
Česká asociace pedagogického výzkumu
ISBN / ISSN
ISBN: 978-80-7392-421-8
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta
Abstrakt
Příspěvek mapuje rozvoj výuky srovnávací pedagogiky v oblasti předškolního vzdělávání na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Cílem je analyzovat rozvoj komparativní tematiky v obsazích programů učitelství pro MŠ (Bc.) a pedagogika předškolního věku (NMgr.) a získat hodnocení studentů k výuce témat srovnávací pedagogiky pro jejich profesní rozvoj. Metodami sběru dat je zaprvé obsahová analýza dokumentů ukotvujících studijní obsahy předešlých a aktuálních akreditací a zadruhé dotazníkové šetření vlastní konstrukce mezi studenty vyšších ročníků studia, kteří mohou danou problematiku relevantně reflektovat. Studijní obsahy zaměřené na srovnávací pedagogiku mají dlouhodobě pozitivní ohlasy ve studentském hodnocení. Obsahová orientace kurzů je přizpůsobována vývojovým trendům v Evropě.
 
The paper maps the development of teaching comparative pedagogy in the field of preschool education at the Faculty of Education of Charles University. The aim is to analyse the development of comparative topics in the curricula of the B.A. and M.A. programmes in Early Childhood Education and to obtain students' assessment of the teaching of comparative education topics for their professional development. The methods of data collection are a content analysis of documents anchoring the study contents of accreditations and a questionnaire survey of our own design among students in the higher years of study. The study contents focused on comparative pedagogies have long had a positive response in student evaluations. The content orientation of the courses is adapted to developments in Europe.
Zobrazit v dalších jazycích
Klíčová slova
odborná příprava učitelů, předškolní vzdělávání, internacionalizace vzdělávání učitelů, srovnávací pedagogika, studentské hodnocení výuky
 
professional teacher training, early childhood education, internationalisation of teacher education, comparative pedagogy, student evaluation of teaching
Zobrazit v dalších jazycích
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3032
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV