Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Key Factors Influencing Compulsory Preschool Education Based on Approaches and Views of Interviewed Teachers

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
postprint
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Dědičová, MarieORCiD Profile - 0000-0003-3062-8512
Datum vydání
2023
Publikováno v
International Journal of Childhood Education
Ročník / Číslo vydání
3 (2)
ISBN / ISSN
ISSN: 2669-2325
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.33422/ijce.v3i2.287

Abstrakt
The aim of this study is to showcase first of the results from the ongoing qualitative research, which focuses on the course of compulsory pre-school education in Czech Republic. This case study describes approaches to compulsory preschool education and tries to contribute to the creation of typology of those approaches. In this article are presented results from interviews with 11 teachers from 3 different types of kindergartens and from 2 preparatory classes at primary schools. Two research questions are answered: how education takes place in the last year of pre-school education according to the teachers. And what are the important factors that relate to compulsory preschool education. The approaches that emerged are whole day school preparation, afternoon school preparation, British approach and morning school preparation. The important factors related to preschool according to teachers are: areas of development, problematic areas, children, needed improvement, parents, assistant teacher, education and planning.
Klíčová slova
compulsory preschool education, Czech Republic, interviews, kindergarten, preparatory class
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2445
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV