Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Filozofická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Filozofická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visual Culture and Hybrid Practices in Digital Public History: Contextualizing the “Frames of Reconstruction” online exhibition

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons NC IconCreative Commons NC Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Česálková, Lucie
Hrůzová, AndreaORCiD Profile - 0000-0002-2013-2436Scopus Profile - 56239588900
Datum vydání
2023
Publikováno v
Moderní dějiny. Časopis pro dějiny 19. a 20. století
Ročník / Číslo vydání
31 (2)
ISBN / ISSN
ISSN: 1210-6860
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Filozofická fakulta
Abstrakt
The article draws upon the practical experience of the authors with researching,developing, and curating the digital historical content for the onlineexhibition Frames of Reconstruction. In its first part, it reflects uponthree main theoretical issues related to the realm of contemporary publichistory. Firstly, it investigates the open borders between the disciplines ofacademic and public history to position them in a dialogical relationship.Secondly, it pays attention to the importance and roles of visuals and thepossibilities which the study of visual sources brings into public historyprojects. The iconosphere is discussed not only from a theoretical point ofview, but also serves as the methodological grounding of the article. Lastly,the theoretical section opens up some basal theoretical and methodologicalquestions brought to the area of public history by the extensive processof digitization. In relation to the online exhibition Frames of Reconstructionit mostly responds to the conceptualization of digital public history as offeredby Serge Noiret (2018) and Andreas Fickers (2022) through his conceptof digital hermeneutics. The analytical part then revolves around the criticalexamination of the authors' own practical experience in the field of digitalpublic history. Particularly, the collapse of the roles of researcher and curatoris discussed along with the request for sustainability, transnationality, anddemocratic educational potential which can be seen as specific in the caseof the medium of online exhibition.
Klíčová slova
Digital public history, Online exhibition, Visual history, Connective turn, Digital hermeneutics, Nonfiction film, Sustainability, Transnationality, Hybrid practices
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2265
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV