Environment Center: Recent submissions
Now showing items 61-67 of 67
-
Východiska a teoretické koncepty projektu Školy pro budoucnost
Background and theoretical concepts of the Schools for the Future project
report
open access
published version
2022
,Praha
,Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí
Výzvy a požadavky na všeobecnou transformaci vzdělávání, jež zaznívají v teoretických debatách, jsou často s nadšením prosazovány přímo v praxi - jak tomu bylo i v projektu Školy pro budoucnost. V tomto textu jsou představeny ...
-
Analýza pohledu a postojů žáků v projektu Školy pro budoucnost
Analysis of pupils' views and attitudes in the Schools for the Future project
report
open access
published version
2022
,Praha
,Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí
Zde představujeme část výzkumné zprávy projektu Školy pro budoucnost, kde jsou předloženy výsledky analýzy pohledu žáků. Metody této analýzy poskytují obraz o hlavních dopadech kreativního vzdělávání na žáky, a to i z ...
-
Analysis of the amount of textile waste in mixed municipal waste in the Czech Republic between 2016 and 2021
Analýza množství textilního odpadu ve směsném komunálním odpadu v České republice mezi lety 2016 – 2021
original article
embargoed access
published version
2022
,Waste Forum
,2022
(4)
The EU strategy for sustainable and circular textiles, published in March 2022, sets out the aim topropose binding targets in preparation for the reuse and recycling of textile waste as a part of therevision of EU legislation ...
-
Metodika zvyšování kapacit místních aktérů k udržitelnému rozvoji regionu
Methodology for increasing the capacity of local actors for sustainable development of the region
certified methodology
open access
published version
2022
Z analýzy potřeb venkova a malých obcí z hlediska udržitelnosti vyplývá, že předpoklady k nastartování změn leží mj. v oblasti sociální: patří mezi ně sociální kapitál (důvěra, rozvinuté vztahy mezi aktéry, společné aktivity) ...
-
Kreativita ve vzdělávání – jak ovlivňuje procesy učení a jejich výsledky
Creativity in education - how it affects learning processes and their results
Summary research report
open access
published version
2022
,Operační program Praha – pól růstu ČR
Školství ve vyspělých zemích prochází zásadními změnami, a/nebo se na ně alespoň připravuje - reaguje tak na měnící se podmínky společenského vývoje. Jde nejen o bezprecedentní nárůst informací ve všech oblastech lidské ...
-
Role of actors in the processes of sustainable development at local level – experiences from the Czech Republic
original article
open access
published version
2022
,Frontiers in Sustainability [online]
,3
(07 July 2022)
In this text we are interested in the preconditions for, and opportunities provided by sustainable development at local level in non-metropolitan areas, i. e., in rural areas and villages. These areas are generally seen ...
-
Local Action Groups and sustainable development agenda: Case study of regional perspectives from Czechia
original article
open access
published version
2022
,Frontiers in Sustainability [online]
,3
(22 July 2022)
The United Nations' 2030 Agenda for Sustainable Development is generally accepted as an overarching framework to cope with various global challenges. Many of them are manifested locally and need to be solved at the regional ...