Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Citizenship Education Curriculum Making for Troubled Times

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
en
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Delahunty, Thomas
Dempsey, Majella
Alvunger, Daniel
Bergnehr, Disa
Hussain, Saba
Kitching, Karl
Kontovourki, Stavroula
Nieveen, Nienke
Philippou, Stavroula
Ventura-Medina, Esther
Dvořák, DominikORCiD Profile - 0000-0002-9333-1751Scopus Profile - 55907658100

Zobrazit další autory

Datum vydání
2025
Publikováno v
Orbis scholae
Nakladatel / Místo vydání
Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum
Ročník / Číslo vydání
18 (3)
ISBN / ISSN
ISSN: 1802-4637
ISBN / ISSN
eISSN: 2336-3177
Informace o financování
UK//COOP
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.14712/23363177.2025.6

Abstrakt
The rise of far-right forces in Europe, the increase in the number ofilliberal and autocratic regimes, and influence operations against European democracies call for anew role of citizenship education. While education policy has previously focused on issues of justice,inequality and inclusion, the focus of new far-right parties and governments is now on curriculumcontent and related cultural issues. In this article, we discuss the implications of changes in theEuropean political landscape for citizenship curriculum making. We propose a research and developmentapproach that connects two broad perspectives - curriculum studies and critical educationalscholarship - and covers three areas: study of changing concepts of citizenship and educationneeds of young people; analysis of factors contributing to connections and disconnections betweenEuropean and national policies in citizenship education; and new models of curriculum making atthe meso-sites. The necessity for broader collaboration between researchers across disciplines andnational contexts is highlighted, and the potential as well as limits of the proposed approach tocurriculum making in the field of citizenship education are discussed.
Klíčová slova
curriculum, citizenship education, illiberalism
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3295
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV