Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Multiplatformní aplikace jako prostředek pro chápání hudebního výraziva

( Multiplatform Applications as a Means of Understanding Musical Expression )

původní článek
Gratis Apen Access Icon
cs
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Bělohlávková, PetraORCiD Profile - 0000-0003-2663-272X
Kmentová, MilenaORCiD Profile - 0000-0002-8615-0792
Kucharská, AnnaORCiD Profile - 0000-0002-8706-8977WoS Profile - HOH-0040-2023Scopus Profile - 57188837427
Nedělka, MichalORCiD Profile - 0000-0001-8688-633X

Zobrazit další autory

Datum vydání
2025
Publikováno v
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
Nakladatel / Místo vydání
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Ročník / Číslo vydání
9 (1)
ISBN / ISSN
ISSN: 2533-7882
ISBN / ISSN
eISSN: 2533-7890
Informace o financování
TA0//TQ01000014
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.14712/25337890.4990

Abstrakt
Porozumění hudbě přináší podobné problémy jako porozumění cizímu jazyku. Přitom právě toto je nutné nejen k recepci, ale také k vlastnímu vyjadřování. To bývá v praxi omezeno tím, že jedinec neovládá notopis, hru na nástroj apod. Multiplatformní aplikace, která bude představena v tomto příspěvku, je nástroj k překonávání těchto překážek, když supluje jinak dlouhodobě osvojované dovednosti, a umožňuje tak pohyb v hudebním prostoru - rozpoznávání hudebně výrazových prostředků, hodnocení jejich vlastností a operace s nimi. Článek seznamuje čtenáře s multiplatformní aplikací ověřovanou ve výuce hudební výchovy ve čtvrtých třídách ZŠ, s podpůrnou metodickou příručkou a s vývojem didaktického hudebního testu, který tvoří nedílnou součást aplikace.
 
Understanding music presents challenges comparable to those of understanding a foreign language. Yet such understanding is essential not only for reception but also for personal expression. In practice, this expression is often limited by the individual’s lack of skills such as music notation literacy, instrumental performance, and related competencies. The multi-platform application introduced in this article serves as a tool for overcoming these barriers by simulating skills that would otherwise require long-term acquisition. In doing so, it enables users to engage with the musical domain—identifying expressive devices, assessing their qualities, and performing operations with them. The article presents a multi-platform application tested in the context of music education in fourth-grade primary school classes. It is accompanied by a methodological guide and includes the development of a didactic music test, which forms an integral part of the application.
Zobrazit v dalších jazycích
Klíčová slova
hudba jako prostředek komunikace, hudební činnosti, hudebnost, multiplatformní aplikace
 
music as a means of communication, musical activities, musical skills, multiplatform applications.
Zobrazit v dalších jazycích
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3278
Licence

Tento výsledek je zpřístupněn v režimu gratis open access, tj. pouze pro čtení. V souladu s § 30 zákona č. 121/2000 Sb., autorského zákona, lze plný text z repozitáře také stáhnout, případně vytisknout, ale pouze pro osobní potřebu.

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV