Metodická příručka - Didaktická práce s aplikací MelodicaPlus 1
( Methodological manual - Didactic work with MelodicaPlus 1 )

Datum vydání
2024Nakladatel / Místo vydání
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta (Praha)ISBN / ISSN
ISBN: 0-000-00000-0Informace o financování
TA0//TQ01000014
Metadata
Zobrazit celý záznamKolekce
Abstrakt
Interaktivní metodický materiál je určen vyučujícím hudební výchovy při používání aplikace MelodikaPlus, zde konkrétně ve 4. třídě základní školy. Předpokladem pro využití příručky je aplikace instalovaná v tabletech, s nimiž žáci mohou ve výuce pracovat. Příručka obsahuje metodickou podporu pro 8 výukových celků zaměřených na rozvíjení a utvrzení znalostí a hudebních dovedností vždy v rámci jednoho hudebně výrazového prostředku. Každý z celků je uspořádán podle metody třífázového učení (EUR) a obsahuje materiál, který nabízí postup při výuce od jejího úvodu po závěr, a to při zapojení práce s hudební aplikací na tabletech. Texty, noty a hudba vytvářejí ve vzájemných návaznostech takovou strukturní a obsahovou oporu, aby je vyučující mohli využít ve své výuce jako stěžejní - aby nebyli nuceni vyhledávat další zdroje a aby případně mohli využít i zvukových ukázek namísto vlastní nástrojové hry. Přitom však není nutné, aby vyučující zůstávali na těchto materiálech závislí nebo aby je využívali beze zbytku. Možný je výběr a využití materiálů dalších s tím, že ve výuce budou využity jen postupy deklarované v předložených textech. Je však důležité, aby výuka směřovala k vytčeným cílům a aby žákům umožnila samostatnou práci s aplikací. Ta je totiž organickou součástí všech výukových celků.
The interactive methodological material is intended for music teachers using the MelodikaPlus application, here specifically in the 4th grade of primary school. The prerequisite for the use of the guide is the application installed on the tablets with which the pupils can work in lessons. The manual contains methodological support for 8 teaching units aimed at developing and consolidating knowledge and musical skills, always within the framework of a single means of musical expression. Each of the units is organised according to the three-phase learning method (EUR) and contains material that offers a progression of learning from its introduction to its conclusion, involving work with a music app on tablets. The texts, notes and music are interrelated in such a way that the structure and content support each other, so that teachers can use them as the core of their teaching - so that they are not forced to find additional resources and can use audio examples instead of playing the instruments themselves, if necessary. However, it is not necessary for teachers to remain dependent on these materials or to use them to no avail. It is possible to select and use other materials, provided that only the procedures declared in the submitted texts are used in the teaching. However, it is important that the teaching is directed towards the stated objectives and that the students are able to work independently with the application. The latter is an organic part of all teaching units.
Klíčová slova
hudební pedagogika, didaktika, digitální technologie, interdisciplinarita, hudební schopnosti, hudební dovednosti
music pedagogy, didactics, digital technologies, interdisciplinarity, musical abilities, musical skills
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3276Licence
Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 International