Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hudební dovednosti učitele pohledem pedagogů mateřských škol – první výsledky výzkumného šetření

( Teachers' musical skills as seen by kindergarten teachers - first results of a research investigation )

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons NC Icon
cs
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Kmentová, MilenaORCiD Profile - 0000-0002-8615-0792
Chumchal, Jan
Loudová Stralczynská, BarboraORCiD Profile - 0000-0003-1780-8834
Jindrová, BarboraORCiD Profile - 0009-0004-4067-1420

Zobrazit další autory

Datum vydání
2024
Publikováno v
Aura musica
Ročník / Číslo vydání
15 (neuvedeno)
ISBN / ISSN
ISSN: 1805-4056
ISBN / ISSN
eISSN: 2788-3515
Informace o financování
UK/COOP/COOP
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta
Abstrakt
Příspěvek přináší první výsledky výzkumného šetření, jehož cílem je zmapovat hudební dovednosti potřebné pro realizaci hudební výchovy v preprimárním vzdělávání z pohledu pedagogů MŠ. Naším záměrem bylo získat informace o názorech pedagogů MŠ na to, jaké dovednosti by měli mít učitelé v praxi, aby dokázali optimálně rozvíjet hudební dovednosti dětí v předškolním věku. Získaná data podpoří inovace vzdělávacích programů a budou zdrojem pro tvorbu nových didaktických materiálů určených pro výuku didakticky orientovaných hudebněvýchovných předmětů na úrovni bakalářského studia a středoškolského oboru předškolní a mimoškolní pedagogika. Výzkum ukázal, že současní pedagogové v předškolním vzdělávání mají ucelenou představu a vysoká očekávání od absolventů příslušných studijníchprogramů v oblasti hudební gramotnosti a hudebně-didaktických kompetencí.
 
This paper presents the preliminary findings of a study aimed at identifying the musical competencies essential for music education in pre-school settings, as perceived by pre-school educators. The objective was to gather insights into the perspectives of pre-school teachers regarding the requisite skills for effectively fostering musical development of young children. The data obtained will support the innovation of educational programmes. They will be a source for the creation of new didactic materials designed for the teaching of didactically oriented music education subjects at the level of bachelor studies and vocational upper secondary education in pre-school and out-of-school pedagogy. The research indicates that contemporary pre-school educators possess a comprehensive understanding and hold high expectations for graduates of relevant study programs in terms of musical literacy and musicdidactic competencies.
Zobrazit v dalších jazycích
Klíčová slova
Hudební výchova, příprava učitelů, preprimární vzdělávání, hudebněpedagogický výzkum
 
Music education, teacher preparation, pre-primary education, music education research
Zobrazit v dalších jazycích
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3163
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV