Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

INDIVIDUALIZATION OF THE CURRICULUM FOR STUDENTS WITH TWICE EXCEPTIONAL NEEDS

příspěvek v recenzovaném konferenčním sborníku
Gratis Apen Access Icon
en
aktualizovaná vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Kadrnožková, MonikaORCiD Profile - 0000-0002-8381-5154
Tatman Ferguson, Britt
Ferguson Napier, Anne
International Association of Special Education

Zobrazit další autory

Datum vydání
2024
Publikováno v
18TH BIENNIAL CONFERENCE PROCEEDINGS
Nakladatel / Místo vydání
International Asociation of Special Education (Plzeň)
ISBN / ISSN
ISBN: 978-0-9890212-5-8
Informace o financování
UK/COOP/COOP
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta
Abstrakt
The text addresses the challenges faced by the Czech education system in meeting the needs of gifted students with twice-exceptional, meaning those who have high intelligence along with additional developmental or learning difficulties. It highlights that, although there is awareness of the need to adapt the curriculum for gifted students, the current educational framework often fails to adequately address the specific needs of twice-exceptional students. These students may excel in certain areas while being below average in others, making traditional educational approaches less suitable. The text discusses various educational strategies, such as acceleration, ability grouping, and curriculum enrichment, that could support both gifted students and those with twice-exceptional. It further reflects that these approaches are not consistently implemented in the Czech education system. The text emphasizes the importance of a systemic solution and draws on international examples to suggest potential inspiration for improvements in this area.
Klíčová slova
Twice-exceptional, Gifted students, Curriculum adaptation, Acceleration, Systemic solution,
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3149
Licence

Tento výsledek je zpřístupněn v režimu gratis open access, tj. pouze pro čtení. V souladu s § 30 zákona č. 121/2000 Sb., autorského zákona, lze plný text z repozitáře také stáhnout, případně vytisknout, ale pouze pro osobní potřebu.

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV