Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Observational and Diagnostic Tool for Determining the Level and Form of Formative Assessment in Czech Schools

příspěvek v recenzovaném konferenčním sborníku
Gratis Apen Access Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Suchánek, Jiří
Laufková, VeronikaORCiD Profile - 0000-0002-2430-3837Scopus Profile - 56386083300
Czech Institute of Academic Education z.s.
Datum vydání
2024
Publikováno v
Proceedings of IAC 2024 in Prague
Nakladatel / Místo vydání
Czech Institute of Academic Education z.s. (Praha)
ISBN / ISSN
ISBN: 978-80-88203-36-0
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta
Abstrakt
The current form of formative assessment in the educational practice of Czech primary and lower secondary schools faces criticism, especially because most teachers still prefer summative assessment. Formative assessment has not yet been systematically embraced within the national educational program. However, the general assumption is that teachers do work with formative assessment, but it has not yet been revealed how and how often.The present paper points out the existence of different forms and levels of formative assessment that allow categorizing the degree of formative assessment in teaching. The aim of the present paper is to summarize the already existing tools (which are based on D. Wiliam's concept of formative assessment) and to create a new, diagnostic and observational tool suitable for the educational reality of Czech primary and lower secondary schools (especially at the lower secondary schools and relevant years of multi-year general secondary schools) allowing to capture and analyze the form and level of formative assessment of teachers in teaching. The developed tool will be used to identify the level and form of formative assessment among teachers who seek to implement strategies of formative assessment in their practice.
Klíčová slova
formative assessment, diagnostic tool, school assessment
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3104
Licence

Tento výsledek je zpřístupněn v režimu gratis open access, tj. pouze pro čtení. V souladu s § 30 zákona č. 121/2000 Sb., autorského zákona, lze plný text z repozitáře také stáhnout, případně vytisknout, ale pouze pro osobní potřebu.

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV