Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Evangelická teologická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Evangelická teologická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Second Teacher's Story in the Infancy Gospel of Thomas: A Contribution to the Recent Discussion on the Developmental Interpretation

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed after logging in from 2024-10-07.Přístupné od
2024-10-07
Autor
Cielontko, DávidORCiD Profile - 0000-0002-6711-1026
Datum vydání
2023
Publikováno v
New Testament Studies
Ročník / Číslo vydání
69 (3)
ISBN / ISSN
ISSN: 0028-6885
ISBN / ISSN
eISSN: 1469-8145
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Evangelická teologická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.1017/S0028688523000073

Abstrakt
The article explains the problematic Second Teacher episode in the so-called developmental interpretation of IGT recently proposed by M. R. Whitenton and J. R. C. Cousland. The article shows that the killing of the second teacher in the text of Gs, which is appropriately identified as problematic for the developmental interpretation, appears to be a later version of the episode that most likely already sought to supplement a more original account. In the earliest recoverable form, preserved in the early versions (Syriac, Latin and Ethiopic), the story consistently does not blame Jesus for the death of the second teacher, either in the episode itself or in the other passages. So in the earliest surviving version(s), the teacher dies but not because of a curse from Jesus. Therefore, this episode does not disturb the so-called developmental interpretation.
Klíčová slova
Infancy Gospel of Thomas, Child, Jesus, Second Teacher's episode, developmental interpretation, textual criticism, Paidika, miracles of punishment
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2844
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV