Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Fakulta sociálních věd
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Fakulta sociálních věd
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Medium-run effects of COVID-19 induced distant learning on students’ academic performance

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Pertold-Gebicka, BarbaraORCiD Profile - 0000-0002-1650-5797Scopus Profile - 55615703300
Datum vydání
2024
Publikováno v
Labour Economics
Ročník / Číslo vydání
Neuveden (89)
ISBN / ISSN
ISSN: 0927-5371
ISBN / ISSN
eISSN: 1879-1034
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Fakulta sociálních věd

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.1016/j.labeco.2024.102601

Abstrakt
Administrative data on bachelor students for 2014/15 to 2022/23 academic years are used to analyze their performance before, during, and - what is new in the literature - after the COVID-19 pandemic. The analysis reveals that both low- and high-ability students of all affected cohorts received better grades during the semesters when teaching and examinations were delivered online, with the effect on low-ability students continuing through the first after-COVID academic year. However, improved grades contrast with lower graduation rates, especially among high-ability students. Detailed analysis of graduation patterns coupled with ECTS credits take-up analysis suggests that high-ability students were often discouraged from studying during the pandemic. For low-ability students, the negative influence of COVID-19 was compensated by the lenient grading policy that allowed them to pass the compulsory exams and continue studying.
Klíčová slova
Covid-19 pandemic, university students, grade inflation, graduation rates
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2673
Zobraz publikaci v dalších systémech
WOS:001288781100001
SCOPUS:2-s2.0-85199064700
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV