Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Competence Development in Early Childhood Education: Task-Based Learning and Project-Based Learning in Slovenia, Slovakia, and the Czech Republic

kapitola v kolektivní monografii
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Loudová Stralczynská, BarboraORCiD Profile - 0000-0003-1780-8834
Koželuhová, EvaORCiD Profile - 0000-0002-8044-671X
Licardo, Marta
Jurgec, Ana Tina
Golob, Nika
Šinko, Sabina
Vargová, Mária
Huľová, Zlatica
Benyak, Jozef
Drešar, Darja Antolin
Lipovec, Alenka
Tekavc, Janja

Zobrazit další autory

Datum vydání
2023
Publikováno v
Perspectives of Teacher Education and Development
Nakladatel / Místo vydání
University Press (Maribor)
ISBN / ISSN
ISBN: 978-961-286-718-8
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.18690/um.pef.1.2023

Abstrakt
The paper focuses on the development of teachers' competencies in pre-primary education in Task-based Learning (TBL) and Project-based Learning (PBL). It presents the objectives and first results of the project Learning by Doing - Attainment of Basic Competences in ECEC supported by the ERASMUS+ Programme. The project aims to support the theoretical basis of TBL and PBL and their implementation in kindergartens in Slovenia, Slovakia, and Czechia. The paper presents theoretical backgrounds and the analysis of data obtained in the pilot part of the research, which focused on the previous experience of pre-school teachers with experience of TBL and PBL. The research shows that didactic teaching methods still predominate in the practice of teachers from the research sample. The PBL method was mostly used by Slovenian teachers and many respondents showed a misunderstanding about the basis of both methods and their use. Among the obstacles mentioned were insufficient expertise of teachers, size and diversity of the classes, material conditions and lack of time.
Klíčová slova
Pre-Primary Education, Project-Based Learning, Task-Based-Learning, Teaching Methods
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2515
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV