Zobrazit minimální záznam

Didaktická versus oborová příprava

dc.contributor.authorJančařík, Antonín
dc.contributor.editorSvoboda, Petr
dc.contributor.editorVaněček, David
dc.date.accessioned2024-06-04T09:40:44Z
dc.date.available2024-06-04T09:40:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14178/2495
dc.description.abstractNedílnou součástí přípravy budoucích učitelů jsou jak oborová, tak oborově-didaktická příprava. Jejich poměr je určen, stejně jako zastoupení dalších složek učitelské přípravy, Rámcovými požadavky na studijní programy, které stanovuje MŠMT. K obě složkám přípravy je zpravidla přistupováno jako k samostatným a odděleným. Přitom je známým faktem, že učitelé ve své praxi napodobují postupy svých vzorů - učitelů, se kterými se v rámci své přípravy setkali. Cílem příspěvku je otevřít diskuzi, na kolik je hranice mezi oběma oblastmi pevně daná, jak lze přípravu v obou oblastech propojovat a nakolik vůbec má smysl mezi oběma oblastmi v přípravě budoucích učitelů rozlišovat. Možné propojení obou oblastí bude demonstrováno na příkladech konkrétních předmětů, zařazených do přípravy budoucích učitelů matematiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.cs
dc.description.abstractAn integral part of the preparation of future teachers is both disciplinary and subject specific education preparation. Their ratio is determined by, as well as the representation of other components of teacher training, by the Framework requirements for study programmes set by the Ministry of Education, Youth and Sport. The two components of preparation are generally treated as separate and distinct. Yet it is a well-known fact that teachers in their practice imitate the practices of their role models - the teachers they have met in their training. The aim of this paper is to open up a discussion on the extent to which the boundary between the two areas, how preparation in both areas can be linked, and to what extent it makes sense to distinguish between the two areas in preparation. The possible links between this two areas will be illustrated with examples of specific subjects included in the preparation of future mathematics teachers at the Faculty of Education of Charles University.en
dc.language.isocs
dc.rightsCreative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Nezpracovávejte 4.0 Internationalcs
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivativeWorks 4.0 Internationalen
dc.titleDidaktická versus oborová přípravacs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode
dc.date.updated2024-06-04T09:40:44Z
dc.subject.keywordUčitelská přípravacs
dc.subject.keywordRámcové požadavkycs
dc.subject.keywordOborově didaktická přípravacs
dc.subject.keywordTeacher trainingen
dc.subject.keywordFramework requirementsen
dc.subject.keywordSubject specific education preparationen
dc.publisher.publicationPlacePraha
dc.relation.fundingReferenceinfo:eu-repo/grantAgreement/UK/COOP/COOP
dc.date.embargoStartDate2024-06-04
dc.contributor.organizerČeské vysoké učení technické v Praze Masarykův ústav vyšších studií Institut pedagogických a psychologických studií
dc.type.obd57
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.obd616620
dc.subject.rivPrimary50000::50300::50301
dcterms.isPartOf.nameTechnické vzdělávání v ČR: k problematice oborových didaktik. Sborník příspěvků z odborné konference
dcterms.isPartOf.journalYear2022
dcterms.isPartOf.isbn978-80-01-07083-3
uk.faculty.primaryId117
uk.faculty.primaryNamePedagogická fakultacs
uk.faculty.primaryNameFaculty of Educationen
uk.department.primaryId1576
uk.department.primaryNameKatedra matematiky a didaktiky matematikycs
uk.department.primaryNameDepartment of Mathematics and Mathematical Educationen
uk.event.nameTechnické vzdělávání v ČR: k problematice oborových didaktik
dc.title.translatedSubject specific education versus disciplinary preparationen
dc.description.pageRange34-41
dc.type.obdHierarchyCsPŘÍSPĚVEK V KONFERENČNÍM SBORNÍKU::příspěvek v konferenčním sborníku::příspěvek v recenzovaném konferenčním sborníkucs
dc.type.obdHierarchyEnPAPER IN CONFERENCE PROCEEDINGS::article in proceedings::article in reviewed proceedingsen
dc.type.obdHierarchyCode57::148::499en
uk.displayTitleDidaktická versus oborová přípravacs
uk.displayTitle.translatedSubject specific education versus disciplinary preparationen


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam