Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Parental involvement in shared book reading for preschoolers in China: Patterns and risks

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
aktualizovaná vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Tian, Xingjiang
Cui, Shujing
Greger, DavidORCiD Profile - 0000-0002-1615-0404WoS Profile - I-5593-2017Scopus Profile - 26431965600
Datum vydání
2024
Publikováno v
REVIEW OF EDUCATION
Ročník / Číslo vydání
12 (1)
ISBN / ISSN
ISSN: 2049-6613
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.1002/rev3.3457

Abstrakt
Previous studies have elucidated the positive effect of the quantity and onset age of shared book reading on children's language development. Few studies have addressed the profiles of parental involvement in terms of different key aspects of shared book reading. This study adopted a latent profile analysis to examine the patterns of parental involvement in shared book reading and associated factors; 980 Chinese parents of kindergarten children were investigated. Three profiles were identified: (1) late start and infrequent reading; (2) early start and frequent reading; (3) medium start and intensive reading. Higher socioeconomic status, more literacy resources, and older age of the children were all found to be more likely to be associated with identification with Profile 2 than Profile 1. Implications for more targeted parental intervention programmes to broaden access to home literacy resources are highlighted.
Klíčová slova
Covid-19 study, latent profile analysis, parental involvement, shared book reading, socioeconomic status,
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2269
Zobraz publikaci v dalších systémech
WOS:001142131700001
SCOPUS:2-s2.0-85181706963
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV