Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Matematicko-fyzikální fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Matematicko-fyzikální fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pre-service teachers’ understanding of sine and cosine functions and their inverses based on the unit circle trigonometry

příspěvek v recenzovaném konferenčním sborníku
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Borji, VahidORCiD Profile - 0000-0002-3020-3648
Martínez-Planell, Rafael
Surynková, PetraORCiD Profile - 0000-0002-4370-3916WoS Profile - Q-2750-2017Scopus Profile - 56411993800
Gonzalez-Martin, Alejandro S
Gueudet, Ghislaine
Florensa, Ignasi
Lombard, Nathan

Zobrazit další autory

Datum vydání
2024
Publikováno v
Fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics
Nakladatel / Místo vydání
Escola Univeristaria Salesiana de Sarria - Univ. Autonoma de Barcelona and INDRUM (Barcelona, Spain)
ISBN / ISSN
ISBN: 0-000-00000-0eISSN: 2496-1027
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Matematicko-fyzikální fakulta
Abstrakt
We applied Action-Process-Object-Schema (APOS) theory to study pre-service secondary mathematics teachers' understanding of the concepts of sine and cosine functions and their inverses based on the unit circle approach. We used a model (genetic decomposition) of mental constructions that students may do to understand these notions and designed research-based didactical materials and implemented them in two countries, Czech Republic and Iran. Eighteen pre-service teachers (nine from each country), who were studying a bachelor's degree of mathematics, participated in our research. The study involves three phases: initial interview, instructional intervention, and exit interview, which were separately carried out in each country.We discussed the teachers' understanding in both initial and exit interviews.
Klíčová slova
Teacher’s preparation, Trigonometric, Radian, Unit circle, APOS
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2960
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 3.0 Unported

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV