Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Fakulty
  • Pedagogická fakulta
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Learning Stories as a Formative Assessment Method in Czech Pre-primary Education

původní článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Loudová Stralczynská, BarboraORCiD Profile - 0000-0003-1780-8834
Ristić, PetraORCiD Profile - 0000-0002-5067-9790
Uhlířová, JanaORCiD Profile - 0000-0002-6567-8408
Selbie, Philip Charles

Zobrazit další autory

Datum vydání
2022
Publikováno v
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok
Ročník / Číslo vydání
21 (5)
ISBN / ISSN
ISSN: 1336-2232
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Pedagogická fakulta

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.54937/ssf.2022.21.5.9-22

Abstrakt
In the last decade, formative assessment methods have gained international prominence in pre-primary education. The Learning Stories method is a formative assessment method which was designed specifically for pre-primary education. It was developed in the late 1990s in New Zealand and has been used in Canada, Australia, in the United States and some Western European countries. The aim of the article is to introduce the results of a two-year action research (2019-2021) that focused on the implementation of the Learning Stories method in six Czech pre-schools and the documentation of its impact on teacher's assessment processes and children's learning. The research data indicate that this method is an effective tool that reinforces child-centred approach to assessing children's learning. The method enhanced the teachers' understanding of the importance of formative assessment, guided them to re-evaluate their concepts of assessing children's development and learning. The method enabled the teachers to have a deeper understanding of children's learning processes and increased participation of children in assessing their own learning.
Klíčová slova
Pre-school Education, Formative Assessment, Learning Stories Method, Learning Dispositions, Observation, Action Research
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2464
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV