Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Vysokoškolské ústavy
  • Centrum pro otázky životního prostředí
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Vysokoškolské ústavy
  • Centrum pro otázky životního prostředí
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metodika vzdělávání k odpovědné spotřebě a životnímu stylu

( Methodology of the Education for Responsible Consumption and Lifestyle )

certifikovaná metodika
Creative Commons License IconCreative Commons BY IconCreative Commons SA Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Dlouhá, JanaORCiD Profile - 0000-0002-9660-5594WoS Profile - I-7773-2014Scopus Profile - 55939518800
Kroufek, Roman
Neprašová, Simona
Jančaříková, KateřinaORCiD Profile - 0000-0003-4339-9990WoS Profile - H-6002-2011Scopus Profile - 56193278900

Zobrazit další autory

Datum vydání
2021
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Centrum pro otázky životního prostředí
Abstrakt
Metodika vychází z dosavadního teoretického poznání a zkušeností s tvorbou a realizací programu zaměřeného na utváření spotřebních zvyklostí ve vzdělávání, reflektuje současné trendy dané oblasti i diskuse probíhající v mezinárodním i českém kontextu. Představuje hlavní principy takového vzdělávání i postupy při jejich uplatnění v praxi vzdělávání mateřských škol, základních škol 1. a 2. stupně a středních škol. Integruje přitom hledisko odborné (nové vědecké pojmy a koncepty odpovědné spotřeby) i pedagogické (zásady vzdělávání k udržitelnosti s důrazem na transformativní učení); využívá přístupy zaměřené na osobnostní rozvoj ve všech doménách učení: kognitivní, sociálně-emocionální a behaviorální) a diskutuje uplatnění v konkrétních vzdělávacích programech. V této praktické rovině ukazuje, jak téma odpovědné spotřeby začlenit do vzdělávacích programů na různých úrovních (od MŠ po SŠ).
 
This methodological material is based on current theoretical knowledge and the experience of developing and implementing a program focused on the formation of consumer habits in the context of formal education, and reflects current trends in the field and discussions taking place in international and Czech contexts. It presents the main principles and procedures for their application in practice (at the level of kindergarten, primary and secondary schools); integrates the relevant scientific aspects (new scientific terms and concepts concerning responsible consumption) and pedagogical approaches (principles of education for sustainability with an emphasis on transformative learning). The material pays attention to pupils' development of all learning domains (cognitive, socio-emotional and behavioural), and discusses the application of these concepts in specific educational programs. At this practical level, it demonstrates how to integrate the topic of consumption from kindergarten to secondary school curricula.
Zobrazit v dalších jazycích
Klíčová slova
Odpovědná spotřeba, udržitelný životní styl, transformativní učení, vzdělání pro budoucnost, metody pro praxi, hodnocení
 
Responsible consumption, sustainable lifestyle, transformative learning, education for the future, methods for practice, evaluation
Zobrazit v dalších jazycích
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/2432
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV