Přeskočit na obsah

Repozitář publikační činnosti

    • čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Repozitář publikační činnosti UK
  • Vysokoškolské ústavy
  • Centrum pro otázky životního prostředí
  • Zobrazit záznam
  • Repozitář publikační činnosti UK
  • Vysokoškolské ústavy
  • Centrum pro otázky životního prostředí
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Celoživotní učení pro rozvoj znalostí a kompetencí obyvatel zohledňující podmínky pro místní udržitelný rozvoj

( Lifelong learning for the development of knowledge and competences of the population, taking into account the conditions for local sustainable development )

jiný článek
Creative Commons License IconCreative Commons BY Icon
vydavatelská verze
  • žádná další verze
Thumbnail
File can be accessed.Získat publikaci
Autor
Dlouhá, JanaORCiD Profile - 0000-0002-9660-5594WoS Profile - I-7773-2014Scopus Profile - 55939518800
Dvořáková Líšková, Zuzana
Ježková, Veronika
Datum vydání
2021
Publikováno v
Envigogika
Ročník / Číslo vydání
16 (2)
ISBN / ISSN
ISSN: 1802-3061
Metadata
Zobrazit celý záznam
Kolekce
  • Centrum pro otázky životního prostředí

Tato publikace má vydavatelskou verzi s DOI 10.14712/18023061.635

Abstrakt
Článek rekapituluje teoretická východiska andragogiky a pokouší se je uvést do kontextu celoživotního učení, které by podpořilo aktéry udržitelného rozvoje na místní úrovni - zprostředkovalo by jim znalosti a dovednosti potřebné k tomu, aby mohli reagovat na stoupající požadavky rychle se měnícího světa. Takto zaměřené programy mohou vycházet z konceptu místně zakotveného učení, sociálního učení a/nebo transformativního učení a nabývat různých forem. Autoři také diskutují strategické dokumenty celoživotního učení na evropské úrovni i v rámci ČR a uvádějí příklad inovativní metody založené na foresightu.
 
The text of this article provides a brief overview of the theoretical foundations of andragogy in the context of lifelong learning that would support actors of sustainable development at the local level - providing them with the knowledge and skills needed to respond to the increasing demands of a rapidly changing world. Lifelong learning programmes based on the outlined principles can be considered within the concepts of place-based learning, social learning and/or transformative learning and take different forms. The authors also discuss strategic documents that concern lifelong learning at European level and within the Czech Republic, and give an example of an innovative foresight-based method.
Zobrazit v dalších jazycích
Klíčová slova
Andragogika, celoživotní učení, udržitelný rozvoj, pedagogické metody.
 
Andragogy, lifelong learning, sustainable development, pedagogical methods.
Zobrazit v dalších jazycích
Trvalý odkaz
https://hdl.handle.net/20.500.14178/3061
Licence

Licence pro užití plného textu výsledku: Creative Commons Uveďte původ 4.0 International

Zobrazit podmínky licence

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publication-version-

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV
 

 

O repozitáři

O tomto repozitářiAkceptované druhy výsledkůPovinné popisné údajePoučeníCC licence

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekcePracovištěDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
Atmire NV